(Pentral to dopiero odjazd , czyta³em jak Micha³ to nagrywa³, nas³ucha³ sie chyba Field Recordingów Fennesza . Ogólnie studium pog³osu na tej p³ycie - bomba.
Mi ca³a idea i pod wzglêdem eksperymentu (który mimo tego co podkre¶la Jacaszek nie jest ju¿ tak modny jak kilka lat temu (o pocz±tkach industrialu nie wspominaj±c) i trochê spowszednia³) i pod wzglêdem pewnej filozofii powstawania d¼wiêku (próba zawarcia w muzyce swego rodzaju duchowo¶ci, tutaj du¿y plus dla Micha³a) kojarzy siê z
4 Rooms Jacoba Kirkegaard'a* (mo¿e s³ysza³e¶?), tyle ¿e nie rejestrowa³ d¼wiêków wytwarzanych przez cz³owieka (
tutaj mo¿na pos³uchaæ fragmentu). W ogóle arty¶ci zwi±zani z wytwórni± Touch znani s± ze swych upodobañ do field recordingów (Fennesz, Biopshere). Pod wzglêdem brzmienia ostatnie dwie p³yty Jacaszka przywo³uj± na my¶l produkcjê charakterystyczn± dla minmal techno (szczególnie Murcof, o czym kiedy¶ ju¿ wspomina³em), g³ównie chodzi mi o operowanie pog³osem.
*Kirkegaard ma wiele podobnych eksperymentów na koncie, wystarczy przejrzeæ jego stronê Ja Coil znam od Time Machines, tych mniej minimalistycznych nie s³ysza³em.
to du¿o tracisz, a w zasadzie (w mojej opinii), tracisz to co najlepsze
ze
Scatology,
Horse Rotorvator,
Love's Secret Domain (bo
The Ape of Naples rozumiem, ¿e znasz?) na czele
s³ucham:
Lisandro Aristimuño -
39°, indie folk z Argentyny, okraszony charakterystyczn± dla tamtejszego folkloru melodyk±, plus za u¿ycie ojczystego jêzyka*
*w po³±czeniu z Phonurgia Metallis Kirkegaard'a brzmi bardzo osobliwie i oryginalnie