Forum korzysta z tzw. ciasteczek do utrzymywania stanu zalogowania.
0 Members i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Je¶li pamiêtacie akustyczne wersje ze spotkañ w Empikach, to mamy dla Was wiadomo¶æ, ¿e pracujemy nad ich rejestracj±. Nie jest wykluczone, ¿e uka¿± siê jako „dodatek do...”Wiêcej informacji znajdziecie na naszym instagramie.
Witajcie po przerwie.Na wstêpie dziêkujê tym wszystkim, u których szósty album Lunatic Soul „Under The Fragmented Sky” znalaz³ siê w prywatnych rankingach ulubionych p³yt 2018 roku. Jest mi niezmiernie mi³o, ¿e równie¿ tutaj, nie tylko w Riverside, udaje mi siê dotrzeæ do niektórych z Was.Jak zapewne zauwa¿yli¶cie nie tylko muzyka jest dla mnie wa¿na, eksperymentujê równie¿ z jej „opakowaniem”: trylogie; dyptyki; cztery, piêæ, sze¶æ s³ów w tytule; siódemka zamiast „L”. St±d te¿ i pomys³ na zamkniêty cykl o¶miu albumów Lunatic Soul, który nazwa³em „The Circle of Life and Death”. Dziêki uprzejmo¶ci Jarka Kubickiego, cykl „TCOLAD” doczeka³ siê pierwszej wersji graficznej. Jaki¶ czas temu pozwoli³em sobie opublikowaæ go bez specjalnych wyja¶nieñ, pozwólcie wiêc, ¿e dzisiaj ma³y wyk³ad na ten temat Na schemacie widnieje sze¶æ albumów g³ównych, umieszczonych w okrêgu: „Lunatic Soul I”, „Lunatic Soul II”, puste miejsce, „Fractured”, puste miejsce, „Walking on a Flashlight Beam” oraz dwa albumy uzupe³niaj±ce: „Impressions” oraz „Under The Fragmented Sky”. Puste miejsca, to naturalnie p³yty nr 7 i 8, które dopiero s± w planach, paradoksalnie nie tak wcale odleg³ych.Na schemacie znajduj± siê równie¿ strza³ki, na górze strza³ka w prawo, na dole strza³ka w lewo, p³yty maj± wiêc swoja chronologiê i zasadniczo powinno siê ich s³uchaæ... „wg ruchów wskazówek zegara.” Schemat podzielony jest równie¿ na dwie czê¶ci. Po prawej stronie mamy ciemny pó³okr±g, (w jego sk³ad wchodz± p³yty LS1, LS2, Impressions, przysz³y album nr. 7). Po lewej pó³okr±g jest ja¶niejszy (w jego sk³ad wchodzi „Fractured”, album nr. 8 oraz „WOTFB”. Prawa, ciemniejsza strona symbolizuje „¶mieræ”, strona lewa, ja¶niejsza - ¿ycie. Prawa strona to p³yty na których znajdziecie d¼wiêki organiczne, orientalne, bardziej folkowe. Lewa strona to przewaga flirtów z muzyk± elektroniczn±. P³yta „Under The Fragmented Sky” w pewnym sensie ³±czy te ¶wiaty, dlatego znajduje siê na dole schematu.Fabu³a w skrócie jest bardzo prosta. Bohater po dostaniu siê w za¶wiaty, próbuje siê z nich uwolniæ, na nowo narodziæ, potem kiedy dostaje kolejn± szansê i znajduje siê po stronie ¿ycia, zmierza z powrotem w stronê mroku. ¯yjemy, umieramy, rodzimy siê na nowo, na nowo odchodzimy z tego ¶wiata („How many times we live, how many times we die”). To niekoñcz±cy siê cykl ¿ycia i ¶mierci. Jest tu w tekstach kilka kluczowych momentów i punktów zwrotnych: „The Final Truth”, „Gravestone Hill”, „Sky Drawn in Crayon”, ale o tym napiszê Wam innym razem.Dla tych, którzy chcieliby bardziej zrozumieæ muzyczny podzia³ na orientalizmy i elektronikê przygotowa³em dwie playlisty, które nazwa³em odpowiednio „Beyond” i „Within”. Pamietajmy proszê, ¿e to nie jest „The Best of”, to bardziej naczynia po³±czone, punkty widzenia bohatera przebywaj±cego zarówno po stronie ¿ycia jak i po stronie ¶mierci. Utwory dopasowa³em tak bv stanowi³y jedn± historiê „po stronie ¿ycia” i inn± „po stronie ¶mierci”. Czasami trafiaj± siê wyj±tki: „Wanderings”, mimo ¿e pochodzi z „LS2” muzyczne pasowa³ mi bardziej do ¶wiata z lewej strony. Brak takich utworów jak „Summerland” czy „Walking on a Flashlight Beam” wynika te¿ z kilku przyczyn - „Summerland” to pod wzglêdem tekstowym spojrzenie z zewn±trz, a nie oczami bohatera, natomiast „Walking on a Flashlight Beam”, który tekstowo jest ju¿ „po stronie ¶mierci”, i powinien znale¼æ siê praktycznie na równi z „Out on a Limb”, nie pasowa³ mi pod wzglêdem „dynamiki” playlisty. Esencja przekazu zosta³a jednak zachowana Linki do playlist: Beyond - https://spoti.fi/2RPZ05cWithin - https://spoti.fi/2CK1cARNa koniec informacja a propos przysz³ych wydawnictw. Tak, czeka nas jeszcze jeden album po stronie ¿ycia i jeden po stronie ¶mierci. Kiedy? Na pewno nie bêdê z tym zwleka³ za d³ugo. Co to bêd± za historie? Album po stronie ¿ycia bêdzie rozwiniêciem „Fractured”, bêdzie albumem o ¿yciowym chaosie pe³nym d¼wiêków chaos ¿yciowy odzwierciedlaj±cych (Co¶ musi przecie¿ popchn±æ naszego bohatera do alienacji i zamkniêcia siê przed ¶wiatem w „kontenerze zwanym sob±” na p³ycie „WOTFB”) A poniewa¿ bêdzie to moja najodwa¿niejsza muzyczna opowie¶æ - zostawiê j± sobie na sam koniec. Wcze¶niej chcia³bym jednak wype³niæ stronê praw± i czujê, ¿e najbli¿szy album Lunatic Soul bêdzie kontynuacj± pierwszych p³yt Lunatic Soul. Marzy mi siê p³yta mocno orientalna, folkowa, i na tê chwilê pozbawiona elektroniki. P³yta o kolejnych narodzinach, o powrocie z mroku. Na siódmym albumie zdecydowanie powrócê do symbolu na ok³adce. Je¶li za¶ chodzi o kolor - marzy mi siê powrót do natury… Tworzenie muzyki jest dla mnie pasj±, ale te¿ przede wszystkim zabaw±. Zami³owania do muzyki ilustracyjnej bierze siê z inspiracji mojego dzieciñstwa, kiedy tworzy³em ¶wiaty z niczego. Pamiêtam jak zbiera³em na pó³ce poszczególne zeszyty w³asnych komisów, jak uk³ada³em je w „sezony”. Jak stara³em siê to wszystko pouk³adaæ i jak bardzo by³o to nieadekwatne do ba³aganu na moim biurku Tworzenie muzyki pozwala ogarn±æ mi mój wewnêtrzny chaos, st±d taka a nie inna forma wypowiedzi, st±d takie a nie inne zami³owanie do „wiêkszych ca³o¶ci”. Mam nadziejê, ¿e wybaczycie mi ten pozorny przerost formy nad tre¶ci±. Nie wynika ona z potrzeby tworzenia rzeczy na si³ê wydumanych, bardziej z potrzeby tworzenia rzeczy pouk³adanych, których mój umys³ („within”) i dusza („beyond”) zwyczajnie potrzebuj±. Dziêkujê, ¿e jeste¶cie i raz na jaki¶ czas tu do mnie zagl±dacie. Wiêcej lunatycznych informacji ju¿ niebawem!Mi³ego weekendu wszystkim!M
https://youtu.be/7ahUW7FQoRI