Zgadzam siê ¿e Heritage co¶ zabrak³o i nie wiadomo w któr± stronê pod±¿a³a ta p³yta... Ale Watershed jest pod tym wzgledem do niej bardzo podobna i równie¿ bardzo "rozchybotana", tyle, ¿e tam wci±¿ widzimy stary wokal Mikael'a.
To co Opeth powinien zrobiæ moim zdaniem to pod±¿aæ w jakim¶ konkretnym kierunku i je¶li mia³bym wybieraæ co mieliby teraz zrobiæ to chêtnie bym widzia³ po³±czenie wczesnych Crimsonów(symfoniczno¶æ, podnios³o¶æ kompozycji) + JEthro Tull(Wstawki jakie widzieli¶my w Famine)+ wra¿liwo¶æ i mrok Opeth - najlepiej ten z czasów Morningrise.
Porzuci³bym tak¿e te wszystkie kombinacje jakie Mikael robi³ na nowym nagraniu tzn. Hard Rock w Slitherze, zbytnia niesk³adno¶æ w takich kawa³kach jak Devil's Orchard czy próby bycia na si³ê alternatywnym jak w Nepenthe.
Chêtnie bym równie¿ us³ysza³ koncept album, który Mikael obiecywa³ od Ghost Reveries(ghost reveries mial byc c. a. ale nie wypali³o z powodu Isolation years). Dodatkowo podnios³o by to warto¶æ liryczn± tego nagrania bo ostatnio to ja wogóole nie wiem o co chodzi w ich piosenkach... Tu wzorem do na¶ladowania wydaje siê byæ ich Still life, Metropolis Pt. 2: Scenes from a Memory Dream Theater czy klasyki typu Aqualung czy Lamb lies down on a Brodway Genesis... No
To tylko czekam na telefon od Mikaela by zaprosi³ mnie na sesjê nagraniow± i za³awione