Dzia³ ogólnomuzyczny > Koncerty

Nagrywanie bootlegów

(1/5) > >>

minder:
Trudna sytuacja związana z uzyskaniem bootlegu z warszawskiego koncertu oraz uwagi jego twórcy zainspirowały mnie do następujących przemyśleń:

Potrzebujemy stworzyć ekipę, która będzie nagrywać bootlegi. Taka ekipa musi dysponować magnetofonem cyfrowym oraz specjalistycznym mikrofonem. W ekipie muszą być osoby znające się na obróbce dźwięku, które surowy materiał odpowiednio obrobią (mastering, authoring). Dodatkowo przydałaby się osoba, która zrobi okładkę.

Jeśli czujesz się na siłach i będziesz w stanie działać w takim zespole - daj znać. Napisz jakim sprzętem dysponujesz lub jakie są Twoje umiejętności w dziedzinie edycji dźwięku.

Nie muszę chyba mówić, że osoby mające dostęp do konsolet w klubach lub mogące filmować występ są ekstremalnie mile widziane. W razie czego można skontaktować się ze mną prywatnie, zapewniam anonimowość.

Ważny zaznaczenia jest fakt, że Opeth zezwala na rejestrację swoich występów. Poza tym wcale nie musimy się ograniczać do Opeth. Np. Lao Che też zezwala na rejestrowanie swoich dokonań.

Trzeba też wypracować standardy jakości (najlepiej wzorując się na innych grupach taperskich).

Przy następnym takim koncercie bootleg by MC to mus.

Enter_the_Chicken:
Osobi¶cie jestem w stanie zasponsorowaæ taki sprzêt jak kto¶ tylko wska¿e jaki dok³adnie.
Chodzi mi o: mikrofon oraz dyktafon (nie wiem ile to kosztuje, ale powiedzmy, ¿e do 5000 PLN).

Warunek mojego uczestnictwa jest tylko jeden: bootleg dostêpny jest dla wszystkich bez wyj±tku.

Ju¿ przed koncertem mia³em uczucie, ¿e byæ fanem Opetha znaczy bardzo du¿o. Publiczno¶æ na koncercie tylko potwierdzi³a moj± tezê.

minder:
Garfield obiecał, że powie czym się kierować przy wyborze sprzętu.

Osobiście nie mam nic przeciwko temu, żeby bootlegi przez nas robione były ogólnodostępne. Po prostu ten konkretny bootleg z Warszawy jest wielką uprzejmością w stronę fanklubu ze strony Garfielda i to on stawia warunki jego udostępniania.

Poza tym środowisko bootlegowe ma swoją etykietę i będziemy się jej trzymać - np. bootlegi można udostępniać wyłącznie w bezstratnych formatach (np. FLAC).

Co do sprzętu: musi być profesjonalny. Dyktafon DAT jest tu najlepiej widziany. Ostatecznie akceptowany jest MiniDisc. Mikrofon też musi być najwyższej jakości. Dobrą opinią swego czasu cieszyły się mikrofony douszne. Samo nagrywanie wiąże się z pewną ascezą - nie należy się zbytnio ruszać (szczególnie przy dousznych mikrofonach) ani odzywać.

Cena samego magnetofonu (Sony) waha się na Allegro od 1000 do 2000zł za używany sprzęt.

Enter_the_Chicken:
Ja tam jakiego¶ MiniDisc Sony nawet mam, ale leciwy ju¿ i nagrywa tylko do ATRACa, no i taki MiniDisc niewielk± ma pojemno¶æ :/
Co to jest dyktafon DAT ?

Co do formatu to ca³a moja muzyka to FLACi tam gdzie to mo¿liwe.

W takim razie czekam na doprecyzowanie sprzêtu (najlepiej z linkami) i dalszy rozwój sytuacji.

minder:
Przykład dyktafonu DAT. Posiada wyjście cyfrowe, dołącza się adapter i można mieć łączki cyfrowe optyczne lub koncentryczne. Nagrywa dźwięk wysokiej jakości, w postaci bezstratnej. Kasety mają pojemność max 125 min, więc cały koncert by się zmieścił :]

Nawigacja

[0] Indeks wiadomo¶ci

[#] Nastêpna strona

Go to full version