Ja nie uznajê argumentacji "bez nas, prawdziwych fanów...". Artysta tworzy dlatego, ¿e mu siê tak podoba i to co mu siê podoba, a odbiorcy mo¿e siê to podobaæ lub nie. Fakt, to my kupujemy p³yty i chodzimy na koncerty, ale Opeth prosperowa³ jeszcze zanim osi±gn±³ sukces komercyjny (zdaje siê, ¿e przez okres 3 pierwszych albumów ch³opaki normalnie pracowali, ¿eby zarobiæ na ¿ycie, a grali w wolnym czasie). Moim zdaniem Mike sprzeda³by siê, gdyby przesta³ graæ to co mu akurat przychodzi do g³owy i zrobi³ p³ytê pod publiczkê, dla fanów. Nie zrobi³a tak wspominana ju¿ Metallica w po³owie lat 90, nagrywaj±c Loady i choæ ludzie mówi± "na 'Load' i "ReLoad' Meta siê sprzeda³a", to ja w³a¶nie odbieram je jako przejaw niezale¿no¶ci i nie ogl±dania siê na oczekiwania krytyków. Mam nadziejê, ¿e Akerfeldt stwierdzi³ w³a¶nie, ¿e ma gdzie¶ fanów czekaj±cych na drugi BwP i nagra³ to, co chcia³. Ju¿ mniejsza o jako¶æ, jednym siê spodoba, innym nie, ale najwa¿niejsze, ¿eby artysta tworzy³ tak jak on i tylko on chce.
A racja, sarkanie na album przed poznaniem choæby fragmentu to lekko mówi±c g³upota. Czekam na "Heritage" i liczê na dobry, nietuzinkowy album, aczkolwiek ³ajno te¿ mo¿e wyj¶æ. Zobaczymy, ale z autorytatywnymii opiniami mo¿e poczekajmy chocia¿ do premiery pierwszego utworu.