21 (27.3%)
Marrow of the Earth
2 (2.6%)
Pyre
1 (1.3%)
Face in the Snow
4 (5.2%)

Total Members Voted: 55

Author Topic: Heritage  (Read 247129 times)

0 Members i 5 Go¶ci przegl±da ten w±tek.

Callahan

• Rocket Man
Odp: Heritage
« Reply #885 on: 2011-09-19, 23:57:16 »
A jeszcze zapomnia³em napisaæ o bonusach. Niby s± i niby ³adne, ale kompletnie nic nie wnosz±. Takie neutralne dwie piosenki, z których pamiêtam tylko jeden motyw z Pyre, bo mi siê people passing by skojarzy³o z Pain of Salvation (ale nie ¿e melodia, po prostu PoS mia³ taki kawa³ek). Chyba dobrze, ¿e nie trafi³y na album, bo mog³yby go bardziej jeszcze rozmyæ, a i tak "zwart±" p³yt± Heritage trudno nazwaæ :P

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #886 on: 2011-09-20, 16:28:36 »
Co do wydania. Obrazek 3d jest ok. Podoba mi siê to.
Mi tak¿e - z tym trójwymiarowym obrazkiem jest znacznie lepiej, ni¿ gdyby tam mia³a byæ zwyk³a grafika, któr± zreszt± i tak mamy w ksi±¿eczce, wiêc nic nie tracimy. :wink:
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Funnykris

• https://kchoma.bandcamp.com/
« Reply #887 on: 2011-09-20, 17:01:59 »
Co do wydania. Obrazek 3d jest ok. Podoba mi siê to.
Mi tak¿e - z tym trójwymiarowym obrazkiem jest znacznie lepiej, ni¿ gdyby tam mia³a byæ zwyk³a grafika, któr± zreszt± i tak mamy w ksi±¿eczce, wiêc nic nie tracimy. :wink:
Jest taki "g³êboki" :P Najlepsze jest to zanikanie p³omieni :P My¶lê jednak jak ju¿ zreszt± pisa³em ¿e mo¿na to by³o wydaæ lepiej  8)

no spodziewa³em siê digibooka tego typu. Co prawda ja szanujê p³yty ale mi³o jest jak wydanie jest solidne ;)

Orka_Opeth

« Reply #888 on: 2011-09-20, 17:07:29 »
Jeszcze chwilkê powstrzymam siê z moj± ostateczn± ocen± p³yty ( przes³ucha³em ju¿ z 20 razy  :) ) mam natomiast pytanie odno¶nie filmu dokumentalnego o tworzeniu "heritage"... Niestety nie mam jeszcze p³yty ale zawsze lubiê tego typu produkcje , i chcia³bym siê dowiedzieæ czy jest to co¶ ciekawego ? Fajnie to zrobili?
out of the courtyard, come back tonight, my sweet satan I see you.

Callahan

• Rocket Man
« Reply #889 on: 2011-09-20, 17:15:39 »
W³a¶nie ten film to do mnie ¶rednio przemówi³. Najpierw jest wstêp w postaci d³ugiej gadaniny Mike'a. Potem ju¿ jest relacja ze studia, trochê poprzeplatana wypowiedziami muzyków (Per siê w tej formie nie pojawia). W ogóle Pera jest tam ma³o, prze parê minut filmu jest pokazywany jak majstruje przy sprzêcie i nagrywa, a poza tym to go tam w ogóle nie ma. Sporo jest Ericowego bêbnienia, chyba najwiêcej. S± te¿ pokazani albumowi go¶cie. No i chocia¿ Mikael mówi na pocz±tku, ¿e etap miksowania albumu z Wilsonem i rejestrowania wokali tak¿e bêdzie nagrywany - to tego etapu równie¿ nie ma w filmie. Nie pojawia siê wiêc ¶piewaj±cy Mikael, nie ma te¿ ani przez chwilê Wilsona.
W ogóle jakie¶ to takie wszystko sztywniackie strasznie. Mikael ca³y czas mówi±c co¶ o p³ycie i zespole mówi w pierwszej osobie liczby mnogiej, choæ widaæ, ¿e ca³a reszta poza nim to tam w ogóle nie ma nic do powiedzenia. Mendez opowiadaj±c o tym, ¿e na pierwsze pomys³y Majka (te, które on pó¼niej skasowa³) zareagowa³ stwierdzeniem, ¿e "je¶li tak bêdzie wygl±daæ nowy album, to bêdê rozczarowany" zastrzega szybko, ¿e by³ pijany, zupe³nie jakby te s³owa kwalifikowa³y siê do obrazy majestatu. Ogólnie mogliby ju¿ przestaæ udawaæ jakim to s± cudownym zespo³em, bo przecie¿ widaæ, ¿e ca³a reszta niewiele tam od siebie wnosi, Mikael rz±dzi niepodzielnie, otaczaj±c siê lud¼mi, którymi ³atwo manipulowaæ. Wystraszony Mendez, j±kaj±cy siê Axe, jaki¶ taki nie¶mia³y Frycek-niedorajda... dobrzy instrumentali¶ci, z osobowo¶ci± w zaniku. Widaæ Perem nie da³o siê tak rz±dziæ, pewnie dlatego odszed³ z zespo³u. :P

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #890 on: 2011-09-20, 17:22:38 »
no spodziewa³em siê digibooka tego typu. Co prawda ja szanujê p³yty ale mi³o jest jak wydanie jest solidne ;)
Digipacki ju¿ takie s±, aczkolwiek "Heritage" w tym wydaniu bardzo dobrze siê prezentuje. Roadrunner chyba raczej unika digibooków i pod tym wzglêdem najlepiej ostatnio wydaje KScope (starsze p³yty Porcupine Tree, solowe Stevena Wilsona, najnowszy Ulver - jak dobrze siê wczytaæ, wszystko wyprodukowane w Chinach). A naj³adniejszy tegoroczny digibook to imho edycja specjalna "Iconoclast" Symphony X. Do pewnego momentu tak¿e siê ³udzi³em, ¿e "Heritage" bêdzie w digibooku...
Seven milestones...
The message of the wind

Voice

• Global Moderathor
  • Beware of a sharp-edged weapon called human being!
« Reply #891 on: 2011-09-20, 17:41:09 »
Wystraszony Mendez, j±kaj±cy siê Axe, jaki¶ taki nie¶mia³y Frycek-niedorajda...

Hahah, Callahan, wymiatasz dzisiaj :D :D
I had watched the snow all day.
Falling. It never lets up. All day falling.
I lifted my voice and wept out loud,
"So this is life?".

MCs, CDs & DVDs

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #892 on: 2011-09-20, 17:54:52 »
Quote from: Roadrunner
Opeth's "Heritage": A Listener's Guide

To call Opeth’s Heritage a departure from the band’s previous work would be a vast understatement.  While it obviously builds on previous tendencies developing within the group over the past decade, its sonic attack – removing death growls, while showcasing complex polyrhythms, unexpected guest instrumentalists, and brain-shifting chord progressions – now includes elements of art rock, prog, space rock, and even jazz fusion, giving it a feel entirely different from anything that’s come before.

Listening to Heritage is way too enjoyable to be homework, and longtime fans and newcomers alike should feel free to dive right into its ’70s-flavored stew.  But in case you want a crib sheet for some of the strange sounds that will be clanging around inside your skull, we’ve prepared a list of some albums we think are key to fully appreciating the latest opus from Mikael Åkerfeldt and company.

Van Der Graaf Generator, Pawn Hearts (1971)
Right off the bat, Heritage’s title track makes it clear that this is anything but a typical metal album. “Heritage” starts out like it’s going to turn into, of all things, a jazz piano ballad, upright bass and all – but it never quite gets there, taking odd turns before fading into the prog-metal stun-gun that is “The Devil’s Orchard.” In this way, it resembles Pawn Hearts by quirky British outfit Van Der Graaf Generator: clever, darting pianos illuminating songs that never quite go where you’re expecting them to.

King Crimson, Larks’ Tongues in Aspic (1973)
If guitarist Robert Fripp and drummer Bill Bruford had a nastier side to them, they might well have included “The Devil’s Orchard” on this legendary prog-rock album. Opeth has been dipping into their prog side for years now, but Heritage’s Crimson-soaked second track, with its busy drum patterns underscoring unpredictable chord changes and fluid instrumental passages, jumps into the deep end and never comes out until the final screaming guitar lick. This is metal at its proggiest, and prog rock at its most metallic.

Black Sabbath, Black Sabbath (1970)
Sure – what band hasn’t been influenced by Sabbath? But here, the comparisons are particularly stark: the doomstruck feel of tracks like “I Feel the Dark” (not to mention the title) make use of space and a quiet/heavy dynamic that transcends the Sabbath inheritance that any group can claim. Its structure follows the early Sabbath model, with an almost bluesy construction and a tinge of psychedelics, and the ruffling snare and sharp edges of Martin Axenrot’s drums suggest a lifetime of listening to Bill Ward.

Deep Purple, Deep Purple (1969)
You can see the Deep Purple influences all over Heritage; Opeth has never tried to hide their love of the band, even cribbing one of their album covers for last year’s live release. But even if you’d never heard Opeth before, “Slither” would serve as proof of how much they worship at the throne of the hard rock pioneers. It’s pure, propulsive guitar-driven metal with a gnarly psychedelic underbelly, and wouldn’t be at all out of place next to “Chasing Shadows” or “Bird Has Flown.”

Mahavishnu Orchestra, The Inner Mounting Flame (1971)
Stellar guitarist John McLaughlin honed his chops by playing with jazz god Miles Davis before forming this band, which showcased the dynamic chops and breakneck improvisations jazz fusion was capable of before New Agers and smoothies gave it a bad name. McLaughlin’s specialty was blistering tonal shifts, moving from delicate jazz-style fingerpicking to fiery Hendrix-inspired solos; Åkerfeldt has clearly learned a thing or two from him, as can be heard on “Nepenthe,” with its unexpected chord progressions and loose, jazzy guitar explorations.

Alice Cooper, Billion Dollar Babies (1973)
Åkerfeldt has mentioned this album as one he spent a lot of time with while writing the songs on Heritage, and its influence creeps out here and there. There’s not much sonic similarity between “Häxprocess” and the glammed-up screechiness of Billion Dollar Babies, but what they have in common is a creepy, feminine darkness (evident in the sound and “Häxprocess”’s witch-burning lyrical imagery) and its grave theatricality. Opeth doesn’t employ the big-screen showmanship Alice Cooper did, but the song is no less dramatic.

Camel, Mirage (1974)
A minor player in the ’70s prog scene that flourished in the city of Canterbury, Camel’s early work was anchored by the supple flute playing of bandleader Andy Latimer. “Famine” begins with an extended riff on that much-maligned instrument (courtesy of Björn J:son Lindh), before shifting into a flirtation with piano balladry and then intricate percussive rhythms and guitar-keyboard interplay that also recalls Camel at its best. The hypnotic shifts and ‘eastern’ feel make a good case that the flute deserves a place in metal’s armory.

Hawkwind, In Search of Space (1971)
This was the album where Hawkwind’s expansive, cosmic space-rock groove really blossomed, and on “Lines in My Hand,” Opeth proves that they’re as capable of exploring outer space as they are inner space. It’s a titanic four-minute odyssey, funky and spacey at the same time. With its stuttering drumbeat, trippy Martin Mendez bassline, and keyboard stabs from Per Wiberg, this needs only an extra ten minutes of riffing to stand alongside In Search of Space’s epic sci-fi jams. Maybe in the live version.

Jethro Tull, Thick as a Brick (1972)
The flute makes another appearance on “Folklore,” but this time, it’s accompanied by the loping, chunky riffs of Jethro Tull. Once the drums kick in about a minute into the song, it begins to develop an undeniable “Aqualung” quality – one that’s enhanced by the compressed vocals at the start – but the lengthy, epic aspirations of “Folklore” place it more in the tradition of Tull’s ambitiously sprawling Thick as a Brick. The mid-song breakdown perfectly fuses the whole album’s hard-rock and art-rock sides.

Pink Floyd, Atom Heart Mother (1970)
This Floyd release, spotlighting guitarist David Gilmour at his most experimental, has always been a controversial and undervalued album. Mikael Åkerfeldt takes similar risks on Heritage, like on the album’s closing track, “Marrow of the Earth,” where subtle two-guitar interplay ends things on a thoughtful note that recall Pink Floyd’s instrumentals: you’re lulled into a meditative state that serves to focus you on how deeply strange your surroundings have become. It’s a tricky thing to pull off, but Heritage is nothing if not daring.
Seven milestones...
The message of the wind

ambush1

• Mourner
« Reply #893 on: 2011-09-20, 18:30:07 »
Wystraszony Mendez, j±kaj±cy siê Axe, jaki¶ taki nie¶mia³y Frycek-niedorajda... dobrzy instrumentali¶ci, z osobowo¶ci± w zaniku. Widaæ Perem nie da³o siê tak rz±dziæ, pewnie dlatego odszed³ z zespo³u. :P

Zgadzam siê z Callahanem;) Ale z ca³ego DVD najlepszy by³ motyw z Mendezem krêc±cym blanta :D wymiêk³em i nagle poj±³em to jego bujanie siê w fotelu hehe :D :D

Kekkai

• Mourner
  • kota
    • katie's wonders
« Reply #894 on: 2011-09-20, 18:51:42 »
Wystraszony Mendez, j±kaj±cy siê Axe, jaki¶ taki nie¶mia³y Frycek-niedorajda... dobrzy instrumentali¶ci, z osobowo¶ci± w zaniku. Widaæ Perem nie da³o siê tak rz±dziæ, pewnie dlatego odszed³ z zespo³u. :P

Zgadzam siê z Callahanem;) Ale z ca³ego DVD najlepszy by³ motyw z Mendezem krêc±cym blanta :D wymiêk³em i nagle poj±³em to jego bujanie siê w fotelu hehe :D :D

Trzeba sobie waln±æ lolka ¿eby wytrzymaæ z Herr Akerfeldem. Mendez jest tam najd³u¿ej, wiêc mechanizmy obronne ju¿ sobie wyrobi³.

kulfon

« Reply #895 on: 2011-09-20, 18:53:26 »
Dla wszystkich którzy jeszcze czekaj± na przesy³ki - w media nie dla idiotów le¿± ca³e sterty w cenie 59.90 za wydanie specjalne. Ale to nic nie zmienia jak by³o do dupy tak jest niestety. Opeth IS DEAD!!

witchking

« Reply #896 on: 2011-09-20, 19:55:14 »
W Lublinie w MM kupi³em dzisiaj za 57 PLN oczywi¶cie 2 CD. Po pierwszym ods³uchu muszê przyznaæ ¿e to jest genialna p³yta. Wchodzi idealnie, ma genialny klimat. Ja te¿ wolê demokratyczny model zespo³u ale Mike skomponowa³ fantastyczne utwory a ch³opcy genialnie zagrali i obecnie tylko to mnie interesuje bo po prostu WCI¡GNÊ£O MNIE. Tylko Nepenthe jakis taki nijaki ale jeszcze sie na pewno wkrêci z czasem. A bonusów jeszcze nie sluchalem.

kulfon

« Reply #897 on: 2011-09-20, 20:13:08 »
Ja siê poddajê czy My na pewno s³uchamy tych samych zespo³ów? Ja s³ucham kawa³ków z lat 70 co wieje nud± ¿e hej! Nie, dla mnie nowa twarz Opeth to nieporozumienie.

In_Prog_We_Trust

• Go then, there are other worlds than these.
    • Strona zespo³u na fb
« Reply #898 on: 2011-09-20, 20:25:43 »
Trzeba wspomnieæ o koncertach i braku na trasie HERTAGE TOUR growlu w ogóle. Wielu fanów by³o zawiedzionych... Sam w sumie nie wiem co o tym my¶leæ... Opeth siê sta³ teraz bardziej progow± grup±, Mikael zmêczy³ siê deathem. Mam jakie¶ dziwne wra¿enie jednak ¿e w zespole panuje bardziej napiêta atmosfera mimo grania l¿ejszem muzy, nie wiem, trochê to czuæ na Heritage. Na razie jest tylko jedno wideo na YOUtube -  Credence -  w bardziej heritagowym stylu(bêbny, folkowy klimat itp.)
http://www.youtube.com/watch?v=7BvAGXha7iQ no i cala setlista - http://www.setlist.fm/setlist/opeth/2011/the-palladium-worcester-ma-7bd0228c.html Szkoda mi ¿e fani Opeth siê podzielili, ale to by³o nieuniknione. Bardzo chcia³bym zobaczyæ "nowy" Opeth na ¿ywo. Szkoda ¿e polaczkom jak zwykle nie by³o dane ogl±danie ich na pe³nym, osobnym koncercie w trasie, która promuje p³ytê... jak zwykle...
P³yta mojej kapeli!

https://youtu.be/gLbKuBCYryo

Hieronim_Berbelek

« Reply #899 on: 2011-09-20, 20:32:47 »
Trzeba wspomnieæ o koncertach i braku na trasie HERTAGE TOUR growlu w ogóle. Wielu fanów by³o zawiedzionych... Sam w sumie nie wiem co o tym my¶leæ... Opeth siê sta³ teraz bardziej progow± grup±, Mikael zmêczy³ siê deathem. Mam jakie¶ dziwne wra¿enie jednak ¿e w zespole panuje bardziej napiêta atmosfera mimo grania l¿ejszem muzy, nie wiem, trochê to czuæ na Heritage. Na razie jest tylko jedno wideo na YOUtube -  Credence -  w bardziej heritagowym stylu(bêbny, folkowy klimat itp.)
http://www.youtube.com/watch?v=7BvAGXha7iQ no i cala setlista - http://www.setlist.fm/setlist/opeth/2011/the-palladium-worcester-ma-7bd0228c.html Szkoda mi ¿e fani Opeth siê podzielili, ale to by³o nieuniknione. Bardzo chcia³bym zobaczyæ "nowy" Opeth na ¿ywo. Szkoda ¿e polaczkom jak zwykle nie by³o dane ogl±danie ich na pe³nym, osobnym koncercie w trasie, która promuje p³ytê... jak zwykle...

Dzia³ ni¿ej :P
No justice here, No liberty
No reason, No blame
There's no cause to taint the sweetest taste of blood
And greetings from the nation
As we shake the hands of time
They're taking their ovations
The vultures stay behind