Nie znam siê na procesie rejestracji/nagrywania, ale pos³ucha³em ostatnio wywiad z Jackiem Gaw³owskim i mo¿e to kiepskie brzmienie dwóch ostatnich recordów Opeth wi±¿e siê ze zbytnim parciem w kierunku analogowej rejestracji i pojawiaj±cym siê zamulaniem panoramy d¼wiêkowej?
Miksuj± cyfrowo. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego tak czy siak bo na ka¿dy kana³ jest zapiêty kompresor i EQ. Tam ewidentnie jakie¶ instrumenty wchodz± sobie w drogê jakby kto¶ nie u¿ywa³ filtrów górnoprzepustowych. Ja wiem ¿e to tak wygl±da jakbym ich oskar¿a³ o amatorszczyznê a to przecie¿ niemo¿liwe no ale co¶ jest nie tak z tym brzmieniem.
W latach 80 nagrywali wszystko analogowo i wszystko miksowali na urz±dzeniach które generowa³y tony szumów (ju¿ sama ta¶ma szumia³a) i ró¿nych innych niepo¿±danych elementów i jako¶ wychodzi³o. Kiedy to piszê s³ucham sobie Kate Bush - Hounds of Love i brzmi bardzo dobrze - 1985 rok