Poll

Prze³om czy Wodna Szopa?

Prze³om
40 (45.5%)
Wodna Szopa
14 (15.9%)
Ani jedno ani drugie
34 (38.6%)

Total Members Voted: 80

Author Topic: Watershed  (Read 299869 times)

0 Members i 4 Go¶ci przegl±da ten w±tek.

Orka_Opeth

  • Posts: 398
  • Karma: +8/-0
  • Gender: Male
Odp: Watershed
« Reply #465 on: 2008-04-21, 18:19:26 »
Nawet Opeth potrzebuje utworu reklamowego... Takie jest moje zdanie... Ten kawa³ek to nie jest jaka¶ tam komercja... NIE NIE NIE!! Chodzi³o mi o to ze jest on bardziej radiowy... I w ten sposób mo¿na nim dotrzeæ do szerszej masy... To co pisze jest ca³kowicie naturalne... Opeth pod±¿a dobr± drog±... Na pewno nie komercyjn±... Zreszt± Sami zobaczycie w Czerwcu ( mówiê to do tych którzy twierdz± ze Opeth nagra komercyjn± p³ytê ).... Moim zdaniem wiêkszo¶æ z Was szuka dziury w ca³ym..... Porcelain Heart mimo prostszej budowy jest naprawdê Opethowym utworem  :D
out of the courtyard, come back tonight, my sweet satan I see you.

Luksor

  • Mourner
  • *
  • Posts: 13349
  • Karma: +121/-2
  • Gender: Male
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
Odp: Watershed
« Reply #466 on: 2008-04-21, 20:47:04 »
Wychodzi na to, ¿e Lotus Eater zosta³ oficjalnie udostêpniony przez wydawcê (tutaj). Pytanie do moderacji: mo¿emy go chyba ju¿ tak¿e oficjalnie komentowaæ? :wink:
Uwaga dla tych co nie chc± s³uchaæ (na pro¶bê Callahana): informujê, ¿e wkrótce po uruchomieniu powy¿szego roadrunnerowego linku The Lotus Eater jest odtwarzany.
Wyslano: 21 Kwiecieñ 2008, 18:45:14


Nie ma odwa¿nych? No to mo¿e ja tym razem zacznê. The Lotus Eater to ¶wietny kawa³ek. Pocz±tkowo go nie doceni³em, bo z tej youtubowej pierdziawki nie brzmia³ tak potê¿nie i soczy¶cie. Miesza siê w nim stare z nowym. Trochê pocz±tkowo dra¿ni³ mnie czysty ¶piew na tle blastów. Ogólnie ¶wietne gitary oraz ¶wietna praca sekcji. Podobnie jak w Porcelain Hearts, w ¶rodkowej czê¶ci znowu pojawia siê element muzyki orkiestrowej, tym razem wysamplowana na klawiszach partia fletów. Nastêpuj±ca po nich partia gitarowa zainspirowana klasyk± rocka i bluesa (podobna trochê do tej w Hours of Wealth, ale nie tak rozwlek³a) oraz kontynuuj±ca zagrywka klawiszowa w stylu kapel z pierwszej po³owy lat 70-tych (Deep Purple, Uriah Heep itp.) przygotowane jakby z my¶l± o swobodnej improwizacji koncertowej. Mruczany wstêp i lekko upiorne zakoñczenie wskazuje, ¿e kawa³ek powinien byæ piêknie wkomponowany w ca³o¶æ. Generalnie kompozycja pomimo z³o¿onej formy jest bardziej zwarta w stosunku do tego co zespó³ tworzy³ w przesz³o¶ci (np. do By The Pain I See In Others, z którym od pierwszego zetkniêcia najbardziej mi siê skojarzy³) i odnoszê wra¿enie, ¿e nowa muza Opeth bêdzie w³a¶nie taka bardziej zwarta i mniej pokombinowana. St±d zapewne tak¿e niezbyt imponuj±cy ca³kowity czas albumu. No có¿, oczekuj±c albumu nie pozostaje nic innego jak zacz±æ przyzwyczajaæ do nowego oblicza Opeth. Pamiêtam, ¿e mia³em taki problem gdy ukaza³ siê MAYH, bo by³ inny od pierwszych dwóch p³yt i pocz±tkowo ciê¿ko by³o mi tak± estetykê ca³kowicie i bezgranicznie zaakceptowaæ, choæ by³a równie poci±gaj±ca.
« Last Edit: 2008-04-21, 21:39:08 by Jacek »
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Callahan

  • Posts: 3684
  • Karma: +85/-6
  • Gender: Male
  • Rocket Man
Odp: Watershed
« Reply #467 on: 2008-04-21, 21:17:02 »
To ja tylko proszê w imieniu tych, którzy nie chc± us³yszeæ ani sekundy z p³yty przed premier± ca³o¶ci, ¿eby¶, Jacku, doda³ ostrze¿enie w swoim ostatnim po¶cie, ¿e po wej¶ciu w link zjadacz lotosu od razu zaczyna mruczeæ bez ostrze¿enia. Niektórzy mog± czytaæ opisy bez s³uchania i byæ mocno zaskoczonym po wej¶ciu w link z czystej ciekawo¶ci ;)

Jako ¿e s³ysza³em kilka pierwszych sekund - pierwsze dwa wersy wokalu bardzo mi siê z czym¶ kojarz± [nie z opethem]. Zarówno harmonika, taki typ po³±czenia kilku g³osów, jak i sama melodia. Ale nie chcê tego s³uchaæ w kó³ko [samego pocz±tku], wiêc pewnie dojdê co to jest dopiero w czerwcu :mrgreen:
« Last Edit: 2008-04-21, 21:20:25 by Callahan »

Sol

  • Posts: 1963
  • Karma: +16/-0
  • Gender: Male
Odp: Watershed
« Reply #468 on: 2008-04-21, 21:19:56 »
 Lotus eater ma w sobie co¶ :D Te czyste wokale na tle blastów z pocz±tku te¿ wydawa³y mi siê dziwne, ale teraz to dla mnie jeden z mocniejszych punktów tego utworu. Natomiast wspomniana przez Jacka zagrywka klawiszowa najpierw wydawa³a mi siê ¶mieszna i dziwna, potem s³uchaj±c jej ponownie na my¶l przyszed³ mi pocz±tek Beneath the mire - oba te fragmenty kojarz± mi siê z naiwdzonym domem i z duchami :P
 Koñcówka Lotus eater, a ¶ci¶lej wokale, kojarzy³y mi siê z lekko tandetnym progresem, ale po kilku przes³uchaniach to wszystko oczarowuje i strasznie poci±ga.
 A ogólnie to zdaje siê, ¿e melodie wokalne s± w bardziej orientalnych tonacjach, ró¿ni± siê od tych z poprzednich p³yt. Przynajmniej moim zdaniem.

 
A ws³uchali¶cie siê w tekst do Porcelain Heart?
"I promise to stay" :P
 Co do Porcelain heart. Ciekaw jestem jak muzyka zostanie po³±czona z wideo. Na razie nie bardzo mogê sobie to wyobraziæ. 

Unas

  • Hate, Dominate, Congregate, Eliminate...
  • Global Moderathor
  • *
  • Posts: 3967
  • Karma: +32/-0
  • Gender: Male
  • Zajebisty gawron jest zajebisty
Odp: Watershed
« Reply #469 on: 2008-04-21, 21:58:39 »
Strasznie wci±gn±³ mnie riff otwieraj±cy Porcelain Heart, od 1 sekundy wiesz jaki zespó³ to gra. Ma klimat, ma g³êbie i wchodz±cy potem czysty wokal sprawia wra¿enie wspania³ego kontrastu. Obcuje siê z czym¶ mrocznym i zarazem niepokoj±cym. Efekt jest du¿o lepszy ni¿ w TGC, stawia³ bym raczej na Master's Apprentices i ogólnie podskórne szaleñstwo "Deliverance". Z pocz±tku irytowa³y mnie abstrakcyjne bêbny Axa kiedy otwieraj±cy riff wchodzi za drugim razem, ale po sesji z The Lotus Eater zrozumia³em, ¿e ten album z za³o¿enia ma byæ jak najmniej oczywisty. Jak dla mnie ³amana formu³a przy u¿yciu nawet prostych patentów wykre¶la Porcelankê z bycia radio friendly. To nie jest i nie bêdzie prosta p³yta. Im d³u¿ej siê ws³uchuje w oba utwory tym bardziej jestem przekonany, ¿e wszelka komercja bêdzie tu bardzo odleg³ym skojarzeniem. My¶lê, ¿e ma ona szansê byæ drugim MAYH. Pod wzglêdem prze³omowo¶ci rzecz jasna.

Jacku mam nadziejê, ¿e to Ci wystarczy, za odpowied¼ na Twojego priva. :)
[under construction]

Luksor

  • Mourner
  • *
  • Posts: 13349
  • Karma: +121/-2
  • Gender: Male
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
Odp: Watershed
« Reply #470 on: 2008-04-21, 22:04:57 »
Jacku mam nadziejê, ¿e to Ci wystarczy, za odpowied¼ na Twojego priva. :)
Jasne. :)
Jak dla mnie ³amana formu³a przy u¿yciu nawet prostych patentów wykre¶la Porcelankê z bycia radio friendly. To nie jest i nie bêdzie prosta p³yta. Im d³u¿ej siê ws³uchuje w oba utwory tym bardziej jestem przekonany, ¿e wszelka komercja bêdzie tu bardzo odleg³ym skojarzeniem. My¶lê, ¿e ma ona szansê byæ drugim MAYH. Pod wzglêdem prze³omowo¶ci rzecz jasna.
Po pocz±tkowym miotaniu siê, zaczynam mieæ identyczne odczucia i mam nadziejê, ¿e nie rozczarujê siê w czerwcu przy rozpakowywaniu kompaktu, bo zamierzam ju¿ wiêcej nic nowego z "Watershed" do dnia premiery nie s³uchaæ.
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Soja

  • Posts: 1526
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Male
  • bad motherfucker
Odp: Watershed
« Reply #471 on: 2008-04-21, 22:10:53 »
w³a¶nie przes³ucha³em pierwszy raz Lotus Eater, gdy utwór siê koñczy³ powiedzia³em sobie o k***a czego¶ takiego jeszcze nie s³ysza³em. To nie bêdzie zwyk³y album. Teraz tylko trzeba znale¼æ sobie jakie¶ zajêcie i zabiæ czas pozosta³y do premiery  :mrgreen:
czy pan wie ile kosztuje kilogram ziemniaków?

Orka_Opeth

  • Posts: 398
  • Karma: +8/-0
  • Gender: Male
Odp: Watershed
« Reply #472 on: 2008-04-21, 22:25:34 »
Quote
Jak dla mnie ³amana formu³a przy u¿yciu nawet prostych patentów wykre¶la Porcelankê z bycia radio friendly.

Byæ mo¿e okre¶lenie ze ten utwór jest radio friendly by³o faktycznie za mocne.... ale jednak w co po niektórych odwa¿niejszych radiach bêdzie mo¿na pos³uchaæ tego utworu gdzie¶ miêdzy godzin± 2 a 3 w nocy hahahaha :D.... Takie jest moje zdanie... ale utwór jest naprawdê bardzo bardzo dobry... Im wiêcej go s³ucham tym bardziej mnie siê podoba....
out of the courtyard, come back tonight, my sweet satan I see you.

Luksor

  • Mourner
  • *
  • Posts: 13349
  • Karma: +121/-2
  • Gender: Male
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
Odp: Watershed
« Reply #473 on: 2008-04-21, 23:34:25 »
Ze strony RoadRunnera mo¿emy tak¿e pobraæ wersjê edytowan± The Lotus Eater trwaj±c± 3:44. Kawa³ek pozbawiony praktycznie wszystkich tych progresywnych elementów brzmi jak tradycyjny numer death metalowy. Dopiero po przes³uchaniu editu mo¿na doceniæ kunszt wersji albumowej, choæ pewnie znajd± siê i tacy, którzy uznaj± tak± okrojon± wersjê za zdecydowanie lepsz±.
« Last Edit: 2008-04-21, 23:52:30 by Jacek »
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Serenity Painted Death

  • Posts: 481
  • Karma: +2/-0
  • Gender: Male
Odp: Watershed
« Reply #474 on: 2008-04-22, 00:00:23 »
The Lotus Eater jest przede wszystkim szybszy, agresywniejszy i ogólnie bardziej ¿ywio³owy od PH. Dla mnie blasty po³±czone z czystym wokalem nie s± niczym szokuj±cym. W³a¶ciwie to blastów mi od pocz±tku trochê brakowa³o w muzyce Opeth. Ba³em siê jednak trochê, ¿e zostan± nieodpowiednio u¿yte. Jednak z tego co s³yszê, to moje obawy by³y nieuzasadnione. W Lotusie jest wiêcej kontrastów, wiêcej agresji i przede wszystkim growl. Tego wszystkiego brakowa³o mi w PH. Lotus nie jest te¿ co prawda wybitnie skomplikowany pod wzglêdem budowy, lecz w tym wypadku nie przeszkadza mi to. Jednak znów uwa¿am, ¿e produkcja mog³aby byæ trochê brudniejsza. Przez ni± The Lotus Eater traci trochê na agresji. Szkoda, bo jak czyta³em:
Quote
this is definitely not a commercial sounding album
to mia³em nadziejê, ¿e rzeczywi¶cie tak bêdzie pod wzglêdem produkcji.
« Last Edit: 2008-04-22, 00:02:55 by Serenity Painted Death »
Najwiêksz± zalet± cz³owieka jest to, ¿e potrafi my¶leæ.
Szkoda tylko, ¿e jest to tak¿e jego najwiêksza wada.

Luksor

  • Mourner
  • *
  • Posts: 13349
  • Karma: +121/-2
  • Gender: Male
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
Odp: Watershed
« Reply #475 on: 2008-04-22, 11:27:09 »
Jednak znów uwa¿am, ¿e produkcja mog³aby byæ trochê brudniejsza. Przez ni± The Lotus Eater traci trochê na agresji. Szkoda, bo jak czyta³em:
Quote
this is definitely not a commercial sounding album
to mia³em nadziejê, ¿e rzeczywi¶cie tak bêdzie pod wzglêdem produkcji.
Nie wiem czy to kwestia, ¿e opublikowane kawa³ki nie s± w wersji bezstratnej, ale brzmienie wcale nie jest tak klarowne i kryszta³owe jak w przypadku BWP, D-D czy GR.
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Serenity Painted Death

  • Posts: 481
  • Karma: +2/-0
  • Gender: Male
Odp: Watershed
« Reply #476 on: 2008-04-22, 12:06:37 »
brzmienie wcale nie jest tak klarowne i kryszta³owe jak w przypadku BWP, D-D czy GR.

Jak GR nie, ale co do BWP to raczej nie mogê siê zgodziæ. Pisz±c "D-D" chyba nie mia³e¶ na my¶li tego, ¿e produkcja Watershed jest brudniejsza od produkcji Deliverance? :shock: W³a¶nie jakby produkcja by³a w stylu po³±czenia Deliverance i MAYH to by³oby nie¼le.
Mo¿e ¼le to uj±³em. Produkcja Deliverance jest bardziej ostrzejsza, a nie brudniejsza od produkcji Watershed. Dla mnie w³a¶nie album Opeth powinien mieæ albo ostre, albo brudne brzmienie, a najlepiej i jedno i drugie (oczywi¶cie do pewnych granic).

Najwiêksz± zalet± cz³owieka jest to, ¿e potrafi my¶leæ.
Szkoda tylko, ¿e jest to tak¿e jego najwiêksza wada.

Luksor

  • Mourner
  • *
  • Posts: 13349
  • Karma: +121/-2
  • Gender: Male
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
Odp: Watershed
« Reply #477 on: 2008-04-22, 12:27:03 »
Pisz±c D-D mia³em na my¶li "Deliverance" i "Damnation". Tam na obu p³ytach brzmienie by³o wypolerowane i klarowne. Na pierwszej z nich bardzo wyostrzone i dynamiczne (jak np. na "...and Justice for All" Metallici), na drugiej ³agodniejsze ze wzglêdu na specyfikê albumu. Ale wszêdzie tam, a tak¿e na BWP i GR wszystko jest bardzo czytelne i klarowne. We¼my np. bêbny, wyra¼nie s³ychaæ ka¿dy najdrobniejszy szczegó³. W tych dwóch kawa³kach wszystko jest jakby bardziej zlane, gêste i zduszone - tak to odbieram, ale mo¿e to byæ efekt wywo³any kompresj± do formatu mp3, choæ ta wersja edytowana TLE ma britrate 320 kbps i efekt jest identyczny (wszystko przes³ucha³em na wie¿y, zarówno przez s³uchawki jak i kolumny). Zobaczymy jak to bêdzie brzmia³o na p³ycie. :wink:
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Serenity Painted Death

  • Posts: 481
  • Karma: +2/-0
  • Gender: Male
Odp: Watershed
« Reply #478 on: 2008-04-22, 12:41:52 »
Pisz±c D-D mia³em na my¶li "Deliverance" i "Damnation". Tam na obu p³ytach brzmienie by³o wypolerowane i klarowne. Na pierwszej z nich bardzo wyostrzone i dynamiczne (jak np. na "...and Justice for All" Metallici)
Bardzo dobre porównanie. AJFA ma ¶wietne brzmienie. Jedne z moich ulubionych z tych "ostrzejszych".
Uwa¿am, ¿e ogólnie masz racje. Co nie zmienia faktu, ¿e pewnie produkcja Watershed nie bêdzie nale¿a³a do moich ulubionych, je¶li chodzi o Opeth. Zostaje przy swoim i s±dzê, ¿e najlepszym rozwi±zaniem dla Opeth, by³by odpowiedni mix produkcji Deliverance i MAYH, czyli p³yta zarówno odpowiednio ostra, jak i brudna ;)
Najwiêksz± zalet± cz³owieka jest to, ¿e potrafi my¶leæ.
Szkoda tylko, ¿e jest to tak¿e jego najwiêksza wada.

Snufkin_

  • Guest
Odp: Watershed
« Reply #479 on: 2008-04-22, 13:00:17 »
roadunner wydaje opeth od czasów GR? czy dopiero od niedawna? Mo¿e narzucili jaki¶ typ produkcji :P Jak wiadomo RRR specjalizuje siê raczej bardziej w tym za¶piewkowym cukierkowym metalem

 

lofty-success