Przesadzi³e¶ trochê, je¶li chodzi o opisy bonusów. Co do polityki RR, no to faktycznie trochê
robia z Opetha komercyjna szmate
, ale Opeth móg³ nie przechodziæ do RR. W
Nuclear Blast by³oby to samo, wiêc moim zdaniem najlepszym rozwi±zaniem dla Opeth by³oby zostanie przy
Music For Nations czy
Koch Records (nie za bardzo siê orientujê, dlaczego Opeth przesta³ wydawaæ p³yty dla tych wytwórni). Jednak przeszli do RR i efekty widzimy. Nie chodzi tylko o 5 ró¿nych wersji p³yty, czy ogóln± promocjê zespo³u. Przechodz±c do RR, Opeth zmieni³ te¿ studio nagraniowe i producenta, dlatego nowe albumy brzmi± jak brzmi± (czyli stosunkowo ma³o "Opeth'owo"). Z pewno¶ci± RR "poleci³" Opeth w³a¶nie to studio i s±dzê, ¿e gdyby nie przechodzili w³a¶nie do RR, to nowe p³yty brzmia³yby inaczej (wiem co mówiê, bo czyta³em wywiad z Satyrem (z Satyricon), jak to by³o, kiedy oni przeszli do RR. Nie jest to regu³a, ale czêsto tak bywa). Poza tym ogólnie chyba co¶ w tym jest, ¿e wiele osób skar¿y siê, ¿e zespo³y, które przechodz± do RR, zaczynaj± nagrywaæ gorsze albumy. (ja mogê potwierdziæ to stwierdzenie, je¶li chodzi o Cradle Of Filth, Satyricon czy Opeth).
EDIT: No tak, trochê wystarczy poszperaæ w Wikipedii, ¿eby dowiedzieæ siê, ¿e MFN ju¿ nie istnieje, a ta ca³a Koch to raczej ¶rednio zajmuje siê zespo³ami rockowo-metalowymi...