Author Topic: Drażliwe tematy  (Read 288123 times)

0 Members i 3 Go¶ci przegl±da ten w±tek.

aibrean

  • Przyjaciel forum
  • Global Moderathor
  • *
  • Posts: 2147
  • Karma: +2/-0
  • Gender: Female
  • nr 932
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1065 on: 2007-11-19, 10:46:14 »
"What would they care if I was gay, no one would know, HOOOMOOO" ¿e sobie tak zanucê.

Kekkai, czy ja Ci kiedy¶ mówi³am jak uwielbiam Twoj± inwencjê?  :lol:  :prayer: XD

Co do samej idei to muszê siê zgodziæ - jakby spo³eczeñstwo nie traktowa³o homoseksualistów jak zboczeñców i zgnilizny moralnej, toby nie musieli robiæ marszyków (które i tak maj± skutek odwrotny do zamierzonego) :roll:
Every day is a battle to get up
Every day I put on a smile and every day it wears off
Every day I feel like telling the same people to shut up
Oh, it's so tough to love with no love

:Wreath:

  • Posts: 1855
  • Karma: +45/-1
  • Gender: Male
  • grumpy forum user
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1066 on: 2007-11-19, 11:46:59 »
Eee przemarsz homoseksualistów nie jest najlepszym sposobem na wywalczenie równo¶ci...
Zauwa¿ :Wreath: ¿e tu role s± odwrócone - to nie ¶wiat siê chroni przed homo, tylko homo przed ¶wiatem - ¿eby nie dosz³o do zamieszek. "What would they care if I was gay, no one would know, HOOOMOOO" ¿e sobie tak zanucê.

no coz nie mowilem nic na temat slusznosci takich przemarszow - ktora i moim zdaniem jest znikoma i tylko sprzyja izolacji zamiast ja zwalczac.. ale co ciekawe (i o czym kiedys tu juz wspominalem) wszystkie wzburzone i zgorszone glosy potepiajace 'propagande pedalstwa' i takie tam w rzeczywistosci swiadcza o powodzeniu takich marszow bo czynia je celowymi - oto obnazona zostaje homofobia, podjeta zostaje dyskusja itd. wiec panowie wrogowie pomyslcie czy nie lepiej po prostu sprawe olac... :]

ale sluszna uwaga z ta ochrona Kekkai bo pewnie na tym sie ich rola skupia :P

no ale policja to 'pest-ridden taco's of the earth'  :twisted:

Soja

  • Posts: 1526
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Male
  • bad motherfucker
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1067 on: 2007-11-28, 09:01:35 »
http://biznes.interia.pl/news/studia-beda-odplatne,1017987
jakby co, wyborcy PO robi± zrzutê dla g³osuj±cych na obecn± opozycjê
czy pan wie ile kosztuje kilogram ziemniaków?

minder

  • Master of Disaster
  • Administrator
  • *
  • Posts: 5573
  • Karma: +13/-3
  • Gender: Male
  • Wokó³ sami lunatycy...
    • mindr.
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1068 on: 2007-12-03, 14:04:13 »
Julia Pitera wprowadza przejrzysto¶æ finansów publicznych! =D> Mam nadziejê, ¿e to bêdzie sta³a praktyka. Za rok chcê zobaczyæ raporty z wydatków obecnego rz±du.
True Pagan Winter Crew

:Wreath:

  • Posts: 1855
  • Karma: +45/-1
  • Gender: Male
  • grumpy forum user
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1069 on: 2007-12-04, 23:17:00 »
predzej splonie kolejny samochod - tym razem z nia w srodku  :?

deluminathor

  • Mourner
  • Global Moderathor
  • *
  • Posts: 2328
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Male
  • När vintern kommer...
    • Progressive-Bolt
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1070 on: 2007-12-08, 16:44:29 »

:Wreath:

  • Posts: 1855
  • Karma: +45/-1
  • Gender: Male
  • grumpy forum user
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1071 on: 2007-12-08, 18:40:10 »
heh zatem lista tego co BEDZIE sprawdzac za dluga chyba nie jest :P

djdioda

  • Nazgul ortografii
  • Administrator
  • *
  • Posts: 3354
  • Karma: +11/-1
  • Gender: Female
  • Southpole chainsaw massacre
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1072 on: 2007-12-08, 18:52:53 »
Ej, ale to jest serio? ;/
Pokolenie pó³g³ówków ro¶nie...

majkel

  • taczif
  • Mourner
  • *
  • Posts: 926
  • Karma: +2/-0
  • Gender: Male
    • lans.fm
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1073 on: 2007-12-08, 23:28:56 »
bo aktualny system edukacji (podstawówka+gimnazjum) jest chory.
1. po podstawówce programy nauczania ze WSZYSTKICH przedmiotów id± praktycznie od pocz±tku (chyba jedynym wyj±tkiem jest tutaj jêzyk polski, ale to juz  by bylo lekkie przegiêcie kazaæ czytac powiedzmy drugi raz psa ktory jezdzil kolej±, mimo ¿e historyjka jest przednia). Niech przyk³adem tu bêdzie historia. Co tu du¿o pisaæ: przez 9 lat to samo..
Nie widzê ¿adnych plusów z 3 lat spêdzonych w gimnazjum. wczesniej nauczyciel mogl sobie rozplanowac program nauczania na wiecej lat, powiedzmy dokoñczyc cos na poczatku nastepnego roku, gdy siê nie wyrobi³ z materia³em. a tak wszystko jest 'resetowane'. dodaktowo zna³ lepiej ucznia, bo d³uzej  z nim pracowa³. Jest jeszcze jeden aspekt wprowadzenia wspanialej instytucji jak± jest gimnazjum. Otó¿ podobno s³u¿y³o to temu, aby odizolowaæ m³odzie¿ w najgorszym, buntowniczym wieku od dzieci. Ja niestety wiem z bardzo bezpo¶redniego ¼ród³a jak to wygl±da w rzeczywisto¶ci. Teraz dzieciaki w 6 klasie podstawówki, bêd±c najstarszymi w szkole nie maj± nikogo nad g³ow± co owocuje tym, ¿e po prostu ¶wiruj± bardziej ni¿ wczesniej. Dodatkowo ludzie którzy id± do gimnazjum znowu musz± od pocz±tku 'wyrabiaæ' sobie opiniê w¶ród rówie¶ników, pracowaæ na swój wizerunek. Nie muszê chyba dodawaæ, ¿e w przewa¿aj±cej wiêkszosci przypadków taka sytuacja nie przynosi pozytywnych rezultatów.
2. liceum, ktore trwa tak naprawde 2,5 roku: lektur jest do przeczytania tyle samo co wczesniej w ci±gu 4 lat, co owocuje tym, ze 'nie czyta siê' ksiazek, bo jest za ma³o czasu. zreszt±, omówienie takiej ksiazki jak na przyk³ad ludzie bezdomni czy lalka trwa góra 2 godziny lekcyjne, po prostu wiatr we w³osach i byle do przodu.
3. sam sie czuje jak przyg³up, wiedz±c ze kiedys w liecum uczyli ca³ek, liczb zespolonych itp.

Jasne, kazdy moze wziac swoj los w swoje rece, uczyc sie na wlasn± rêkê - ale niech ktos wytlumaczy takiemu 15 latkowi - sory kole¶ ale nie licz na to, ¿e uczenie sie zgodnie z programem nauczania da jaki¶ rewelacyjny efekt.

Teraz jeszcze ten okrojony program z matmy - kolejny regres, czarno na bia³ym.

Rzucanie k³ód pod nogi - po co?

p.s.
ok, wcze¶niej (czyli jak byla normalna 8 letnia podstawówka) te¿ nie by³o ³atwo. Ale kurde, teraz ¿yjemy w czasach gdzie jeste¶my wprost ZASYPYWANI informacj± (internet(!), komórki), po prostu jeden wielki burdel. A niedopasowane programy nauczania w szkole tylko pog³ebiaj± chaos. ja nie wiem - moze szko³y powinny juz tylko uczyc JAK zdobywac wiedze, a nie j± przekazywaæ? :/
« Last Edit: 2010-02-11, 01:11:33 by majkel »
"Be quiet, be calm... ignore this terrible drug"

minder

  • Master of Disaster
  • Administrator
  • *
  • Posts: 5573
  • Karma: +13/-3
  • Gender: Male
  • Wokó³ sami lunatycy...
    • mindr.
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1074 on: 2007-12-09, 16:36:45 »
Programy nauczania wymagaj± gruntowej reformy w³a¶nie ze wzglêdu na nawa³ zalewaj±cych nas informacji. Przede wszystkim powinno siê uczyæ jak segregowaæ informacje, jak odró¿niaæ kant od faktu, co to jest prawda i dlaczego ka¿dy mo¿e mówiæ co innego a i siê z ni± nie mijaæ. Poniek±d w³a¶nie w tê stronê zmierzaj± programy. St±d w³a¶nie bierze siê ograniczenie wiedzy encyklopedycznej.

Co do okrojenia matematyki. Jestem nauczycielem, ¶cis³owcem i w³osy mi siê je¿± na g³owie, ¿e czê¶ci materia³u ma nie byæ. Z drugiej strony matematyka ma byæ obowi±zkowa! Wymagania trzeba obci±æ do rozs±dnego minimum (ta granica niestety zosta³a przekroczona), ¿eby jednak by³y jakie¶ szanse zaliczenia jej. To ma zwi±zek oczywi¶cie z ograniczonym czasem na przerobienie okre¶lonego materia³u. Poza tym je¶li kto¶ pójdzie na studia, to tam materia³u nikt ju¿ odgórnie nie narzuca. Albo siê kto¶ szybko podszkoli, albo cze¶æ pie¶ni. Jestem po liceum mat-fiz i na pierwszym roku mia³em wzglêdne luzy gdy ca³a reszta uczy³a siê ró¿niczek. Co z tego, ¿e w ogólniaku teoretycznie mia³o byæ to li¼niête (przynajmniej pochodne)? Nie zawsze by³o. Tak wiêc program na studiach nadal bêdzie szed³ tym samym torem.

Do tego dochodzi jeszcze jedna kwestia. Spo³eczeñstwo zacznie nam siê w koñcu bogaciæ. Ju¿ to robi. Od jakiego¶ czasu powstaj± szko³y spo³eczne (nie myliæ z prywatnymi!), które maj± bardziej wy¶rubowane wymagania. Tam w³a¶nie jest pocz±tek szkolenia elit. Takie osoby id± potem na lepsze studia, gdzie bêdzie mo¿na od nich wymagaæ wiêkszej ilo¶ci wiedzy na wstêpie. Mo¿na siê burzyæ, ¿e to niesprawiedliwo¶æ spo³eczna - przynajmniej do czasu, a¿ nie powstanie jakie¶ stowarzyszenie pe³ni±ce funkcjê mecenasa edukacji, które bêdzie sponsorowaæ co zdolniejszym uczniom z rodzin o ni¿szym statusie czesne w szko³ach spo³ecznych i lepszych uczelniach. W³adze Wroc³awia przyznaj± stypendia dla najlepszych uczniów. Mo¿e w³a¶nie têdy droga? Ci mniej zdolni zasil± szeregi kadry wyrobniczej. Ci lepsi bêd± nimi zarz±dzaæ. No chyba tak to powinno wygl±daæ? Po co wiêc komu kosmiczne wymagania na maturze z matmy, je¶li potem ta wiedza nie bêdzie potrzebna do obs³ugiwania lewarka i guziczka w fabryce? ;)

Oczywi¶cie popadniêcie w skrajno¶æ prowadzi do poziomu edukacji podobnego jak w USA - ich stan wiedzy ogólnej jest wrêcz legendarny :P Tak wiêc postulujê pewien kompromis. Z jednej strony uczyæ m³odzie¿ w duchu szacunku (wrêcz kultu) wiedzy, z drugiej strony bardziej dawaæ mo¿liwo¶ci i pokazywaæ ró¿ne drogi zamiast przymuszaæ do uczenia siê wszystkiego jak leci - niech tylko utrzymuj± rozs±dny poziom wiedzy ogólnej. Plus oczywi¶cie edukacja obywatelska - cz³owiek jako ¶wiadoma jednostka spo³eczeñstwa. To trudne, ale trzeba walczyæ z odmó¿d¿aniem nas przez korporacje i polityków o zapêdach totalitarnych.
True Pagan Winter Crew

deluminathor

  • Mourner
  • Global Moderathor
  • *
  • Posts: 2328
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Male
  • När vintern kommer...
    • Progressive-Bolt
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1075 on: 2007-12-09, 17:26:33 »
Co do okrojenia matematyki. Jestem nauczycielem, ¶cis³owcem i w³osy mi siê je¿± na g³owie, ¿e czê¶ci materia³u ma nie byæ. Z drugiej strony matematyka ma byæ obowi±zkowa! Wymagania trzeba obci±æ do rozs±dnego minimum (ta granica niestety zosta³a przekroczona), ¿eby jednak by³y jakie¶ szanse zaliczenia jej.
Problem w tym, ¿e wymagania matury rozszerzonej te¿ znacznie spad³y. Osobi¶cie na pierwszym roku studiów mia³em nieco problemów z przedmiotami matematycznymi - wynika³o to g³ównie z faktu 'przeskoku' z poziomu licealnego [ogólnokszta³c±ce, klasa mat-fiz-inf] do tego, co zak³ada program studiów, ¿e pierwszoroczniak wyniós³ z liceum. I to nie jest b³±d tych za³o¿eñ, tylko w usuniêcia elementów programu nauczania w szkole ¶redniej. Dlatego nie wyobra¿am sobie jaki ogrom samodzielnej pracy [nie tylko edukacyjnej, ale i psychicznej!] bêd± musieli w³o¿yæ przyszli pierwszoroczniacy w 'wyrównanie' poziomu swojej wiedzy. No chyba ¿e bêd± mieli szczê¶cie trafiæ na nauczyciela, który nie bêdzie ogranicza³ siê jedynie do nowego 'programu'...

djdioda

  • Nazgul ortografii
  • Administrator
  • *
  • Posts: 3354
  • Karma: +11/-1
  • Gender: Female
  • Southpole chainsaw massacre
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1076 on: 2007-12-09, 18:40:08 »
Z drugiej strony sporo zale¿y od nauczyciela. U mnie w liceum (profil mat-fiz) na fakultetach robili¶my zagadnienia z algebry z pierwszego roku studiów ;] A w 4 klasie ju¿ ca³y program mieli¶my przerobiony i zaczêli¶my ca³y ostatni semestr najprzeró¿niejsze ca³ki trzaskaæ. Na analizie i algebrze na 1 semestrze studiów siê nudzi³am i pragnê z tego miejsca podziêkowaæ za to mojemu nauczycielowi od matmy ;)

minder

  • Master of Disaster
  • Administrator
  • *
  • Posts: 5573
  • Karma: +13/-3
  • Gender: Male
  • Wokó³ sami lunatycy...
    • mindr.
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1077 on: 2007-12-09, 19:14:13 »
Zapytam jeszcze o jedną rzecz: które państwo ma na swoim koncie najwięcej noblistów (lub po prostu które państwa są obecnie najbardziej innowacyjne technologicznie)? Jak to się ma do poziomu wykształcenia ichniego przeciętnego ziomala? Jak widać kluczem do sukcesu nie jest pompowanie wiedzy w ogół społeczeństwa, ale wyławianie nadprzeciętnych jednostek, które potem kręcą całą resztą.
True Pagan Winter Crew

aibrean

  • Przyjaciel forum
  • Global Moderathor
  • *
  • Posts: 2147
  • Karma: +2/-0
  • Gender: Female
  • nr 932
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1078 on: 2007-12-09, 19:40:56 »
Amerykanie przesadzili w jedn± stronê - maj± w±sk± grupê najlepszych na ¶wiecie speców w bardzo w±skich dziedzinach i ogó³ spo³eczeñstwa ciemny jak tabaka w rogu. Europa ma z kolei wzglêdnie (imho)  ¶wiatlejsze masy, za to nie do¶æ wspiera wybitnych albo chocia¿ wyró¿niaj±cych siê (kto koñczy³ polsk± szko³ê, ten wie  jakie podej¶cie ma znakomita wiêkszo¶æ nauczycieli do uczenia - odbêbniæ swoje i wyj¶æ. Bez obrazy, Minder ;) ). A z³oty ¶rodek, jak to z³ote ¶rodki maj± w zwyczaju, le¿y po¶rodku ;)
Przykrojenie wymagañ na rozszerzon± matmê to moim zdaniem skandal - ok, rozumiem, ¿e mo¿na trochê zani¿yæ wymagania z podstawy, ¿eby wiêkszo¶æ abiturientów tê maturê mia³a, ale rozszerzenie (z dowolnego przedmiotu) nie jest przeznaczone dla lewusa, co chce mieæ papier i pe³ne ¶rednie wykszta³cenie, tylko dla ludzi w danym kierunku zakrêconych i planuj±cych zwi±zane z tym studia. Efekt bêdzie zapewne taki, jak piszecie - pierwszoroczni bêd± mieli ciê¿kie nadganianie materia³u :?

Every day is a battle to get up
Every day I put on a smile and every day it wears off
Every day I feel like telling the same people to shut up
Oh, it's so tough to love with no love

Kas

  • Glücksbringerin
  • Global Moderathor
  • *
  • Posts: 7860
  • Karma: +43/-1
  • Gender: Female
Odp: Drażliwe tematy
« Reply #1079 on: 2007-12-09, 20:15:51 »
Z drugiej strony sporo zale¿y od nauczyciela. U mnie w liceum (profil mat-fiz) na fakultetach robili¶my zagadnienia z algebry z pierwszego roku studiów ;]
U mnie (profil humanistyczno-filologiczny) i bez fakutletow mielismy te zadania :roll: Tak, duzo zalezy od nauczyciela. Gdyby tylko jeszcze pani zechciala glabom poswiecic 10 minut wiecej, to byloby niezle (potem zaczela tlumaczyc glabom dodatkowo, ale to juz jak ja skonczylam szkole...)

A okrojenie wymagan na mature to pojscie na latwizne: bo poprawienie programu nauczania byloby zbyt skomplikowane, latwiej wyrzucic to, czego sie nie zdazy nauczyc i po problemie :roll:

 

lofty-success