Prze³om czy Wodna Szopa?

Prze³om
40 (45.5%)
Wodna Szopa
14 (15.9%)
Ani jedno ani drugie
34 (38.6%)

Total Members Voted: 80

Author Topic: Watershed  (Read 299041 times)

0 Members i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
Watershed
« on: 2008-02-05, 10:19:20 »
Nowy album bêdzie zatytu³owany najprawdopodobniej "Watershed" i nie podejrzewam, by to by³a jaka¶ zmy³ka, bo info pochodzi z australijskiej witryny RaodRunner:
Quote from: http://www.roadrunnerrecords.com.au/artist/Opeth
‘Watershed’ has been revealed as the title of the forthcoming Opeth album, due for a mid year release.

New York, NY: Swedish progressive metal titans Opeth, often credited as being forward thinkers who are a genre of one, are proud to announce Watershed as the title of their forthcoming album, due out on Roadrunner Records on June 2, 2008.

The album, recorded in the band’s native Sweden and produced by frontman/guitarist Mikael Akerfeldt and Jens Bogren, is a masterwork that follows the time-honored Opeth tradition; it’s modern yet timeless, progressive yet paying homage to the sounds of classic rock. Watershed is truly one of those special records that cycles through a variety of moods, speeds and textures, complete with lots of subtleties and nuances of sound. Because of its expansive scope, Watershed is destined to land the album atop many “Best of 2008” lists. Album opener “Coil” is a gorgeous acoustic number, featuring local folk vocalist Nathalie Lorichs, while “Heir Apparent” will knock listeners unconscious with its blunt force metal. Always one to defy the rules, Opeth posits sung vocals over artillery-like blast beats on “The Lotus Eater,” cementing their reputation as innovators and redefiners.

Watershed combines elements of modern metal, prog rock, free jazz and hints of European folk music, all of which come together for a seamless, unique collection of songs that will leave an indelible mark upon all who listen. Watershed is the first Opeth release to feature new guitarist Fredrik Akesson and drummer Martin Axenrot and is the band’s second effort for Roadrunner Records. Watershed is the eagerly awaited follow up to 2005’s critically acclaimed Ghost Reveries.

The complete track listing is as follows: “Coil,” “Heir Apparent,” “The Lotus Eater,” “Burden,” “Porcelain Heart,” “Hessian Peel” and “Hex Omega.”
« Last Edit: 2008-05-09, 10:30:38 by minder »
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Serenity Painted Death

Odp: Watershed
« Reply #1 on: 2008-02-05, 10:29:53 »
Rozumiem, ¿e o nowym albumie bêdziemy teraz pisaæ w tym temacie.

"Watershed" is the name of Opeth´s 9th studio observation. The album has just been mixed and mastered by Jens Bogren with M. Akerfeldt. The album consist of 7 songs and the titles are as follows:

1. Coil
2. Heir Apparent
3. The Lotus Eater
4. Burden
5. Porcelain Heart
6. Hessian Peel
7 .Hex Omega

All the songs have been written by M. Akerfeldt apart from "Porcelain Heart" which was co-written with Fredrik Akesson. One additonal track, "Derelict Herds" has also been recorded and this was written by Mikael Akerfeldt and Per Wiberg. On top of this, 3 cover songs has been recorded. "Bridge of sighs" from Robin Trower´s 1974 Lp with the same title, "Den ständiga resan" (sung in Swedish) by Marie Fredriksson as well as the classic Alice in Chains song, "Would?".

The album was recorded at Fascination street studios during November 1 and December 13. Some addtional recordings were done between January 3rd and 7th. Produced by Jens Bogren and Mikael Akerfeldt and Opeth.

Says Mikael Akerfeldt: "I´ve worked so hard with these songs for quite some time now, I´ve listened to 'em a zillion times. I don't hate them just yet! The album sounds great sonically and I think I can hear us evolving as the record plays on. It is taking us somewhere musically and I don't know where. It's very exciting to say the least! I can't remember having enjoyed a recording this much ever before."

The cover was (as usual) designed by Travis Smith in co-operation with Akerfeldt. Release date is yet to be confirmed but Roadrunner worldwide will have it out sometime in the Springtime of this year.

EDIT: Zamieni³em w nazwiskach na zwyk³e "A", ¿eby by³o bardziej czytelnie.
« Last Edit: 2008-02-05, 10:34:38 by Serenity Painted Death »
Najwiêksz± zalet± cz³owieka jest to, ¿e potrafi my¶leæ.
Szkoda tylko, ¿e jest to tak¿e jego najwiêksza wada.

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #2 on: 2008-02-05, 10:31:10 »
Jakby nie patrzeæ, ten dzia³ jest po¶wiêcony muzyce naszego ukochanego bandu, wiêc my¶lê, ¿e bêdzie wygodniej, bo informacja dot. tytu³u i tracklisty jest ju¿ pewna - jest ju¿ potwierdzenie na Opeth.com - cytat ze strony w po¶cie wy¿ej u Serenity Painted Death.
« Last Edit: 2008-02-05, 10:53:46 by Jacek »
Seven milestones...
The message of the wind

Serenity Painted Death

« Reply #3 on: 2008-02-05, 10:40:24 »
Czuje w ko¶ciach, ¿e to bêdzie prze³omowy album Opeth. Widaæ to po wszystkim, nawet po nazwach piosenek i samego albumu. Teraz tylko pytanie, czy bêdzie to prze³om na + czy na -

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #4 on: 2008-02-05, 11:12:50 »
Czuje w ko¶ciach, ¿e to bêdzie prze³omowy album Opeth.
O niczym wiêcej w tej chwili nie marzê. :D
A tak btw. pobawmy siê mo¿e w t³umaczenie tytu³ów. Jak w³a¶ciwie przet³umaczyæ tytu³ albumu, czyli po³±czenie wody i szopy?

Edit: ju¿ znalaz³em: watershed - prze³om, punkt krytyczny.
Nie wiedzia³em tego. :oops:
« Last Edit: 2008-02-05, 11:23:36 by Jacek »
Seven milestones...
The message of the wind

Serenity Painted Death

« Reply #5 on: 2008-02-05, 11:26:17 »
Edit: ju¿ znalaz³em: watershed - prze³om, punkt krytyczny.
Nie wiedzia³em tego. :oops:

Watershed - Dzia³ wodny, punkt zwrotny

A je¶li chodzi o utwory, to:

Coil - zwiniêcie, obwijaæ, obwin±æ, obkrêcaæ, nawin±æ
Heir Apparent - widoczny nastêpca
The Lotus Eater - zjadacz lotosu (lotusu?)
Burden - ciê¿ar
Porcelain Heart - porcelanowe serce
Hessian Peel - pojêcia nie mam, peel to ³uszczyæ, ³uszczenie czego¶
Hex Omega - a tu to ju¿ w ogóle :P

EDIT2 - Mamy potwierdzenie od Mikaela

"Watershed

That's the name of the the new album right there...
Songs?

1. Coil
2. Heir Apparent
3. The Lotus Eater
4. Burden
5. Porcelain Heart
6. Hessian Peel
7. Hex Omega

We also recorded an extra track called "Derelict herds" + a few covers: "Bridge of sighs" (Robin Trower), "Den ständiga resan" (Marie Fredriksson) & "Would?" (Alice in chains). The album's set to be released through Roadrunner worldwide in late May (in some territories) and early June (in others). I can't remember the dates besides we never seem to keep them anyways.

Hope you will check it out...it's delicious like fresh custard on a blueberry pie! Or a beer.....

Working on the sleeve now and it will be nice.
Cheers to you whose religion is Heavy Metal music!

Mike"
« Last Edit: 2008-02-05, 11:44:44 by Serenity Painted Death »

aibrean

• Przyjaciel forum
  • Global Moderathor
  • nr 932
« Reply #6 on: 2008-02-05, 11:54:25 »
Burden to nie tyle 'ciê¿ar', co 'brzemiê'.
Hessian to albo 'najemnik' albo przymiotnik 'heski' (od Hesji, krainy geograficznej w Niemczech, z której najemnicy walczyli w amerykañskiej wojnie o niepodleg³o¶æ po stronie kolonistów [ale g³owy nie dam]). W ka¿dym razie trzeba by mieæ wiêcej wsparcia w (nieznanym jeszcze) tek¶cie utworu, bo t³umaczenie 'skóra najemnika' czy 'z³uszczanie najemnika' brzmi...sami widzicie jak :lol:
Coil to tak¿e 'sprê¿yna' lub 'zwój'.
'hex' znaczy tyle, co 'kl±twa, z³y urok'. Co oznacza w kombinacji z ostatni± liter± greckiego alfabetu - nie mam pojêcia, chyba nie jestem occult enough :P
Every day is a battle to get up
Every day I put on a smile and every day it wears off
Every day I feel like telling the same people to shut up
Oh, it's so tough to love with no love

Serenity Painted Death

« Reply #7 on: 2008-02-05, 11:59:59 »
Hessian to albo 'najemnik' albo przymiotnik 'heski' (od Hesji, krainy geograficznej w Niemczech, z której najemnicy walczyli w amerykañskiej wojnie o niepodleg³o¶æ po stronie kolonistów [ale g³owy nie dam]). W ka¿dym razie trzeba by mieæ wiêcej wsparcia w (nieznanym jeszcze) tek¶cie utworu, bo t³umaczenie 'skóra najemnika' czy 'z³uszczanie najemnika' brzmi...sami widzicie jak :lol:

Hm... a mo¿e Peel nie znaczy tutaj "³uszczenie" tylko "³uska"? :> Np ³uska (od pocisku?) najemnika, który walczy³ w Hesji (troche fantazji :P)

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #8 on: 2008-02-05, 12:40:10 »
Potwierdzi³a siê jednak informacja z wczorajszej recki o ¿eñskim wokalu w otwieraj±cym kawa³u:
Quote from: onet.pl
W otwieraj±cym p³ytê akustycznym kawa³ku "Coil" go¶cinnie ¶piewa wokalistka folkowa Nathalie Lorichs.

Ciekaw jestem czy edycja specjalna "Watershed" (bo taka z pewno¶ci± wyjdzie jak w przypadku "Systematic Chaos" Dream Theater lub specjalne EP jak w przypadku "Nil Recurring" Porcupine Tree) zawieraæ bêdzie:
Quote from: blabbermouth.net
01. Derelict Herds (original song)
02. Bridge of Sighs (ROBIN TROWER cover)
03. Den Ständiga Resan (MARIE FREDRIKSSON cover)
04. Would? (ALICE IN CHAINS cover)
Seven milestones...
The message of the wind

aibrean

• Przyjaciel forum
  • Global Moderathor
  • nr 932
« Reply #9 on: 2008-02-05, 12:45:35 »

Hm... a mo¿e Peel nie znaczy tutaj "³uszczenie" tylko "³uska"? :> Np ³uska (od pocisku?) najemnika, który walczy³ w Hesji (troche fantazji :P)

mój drogi, gadasz z anglistk± :P ³uska nabojowa to 'shell' :] nie, 'peel' ma znaczenie jak najbardziej organiczne i "skórzaste", jak±kolwiek skórê mamy na my¶li :) byæ mo¿e to s³ówko jako rzeczownik nabiera jakiego¶ nieznanego mi znaczenia, niezwi±zanego z obieraniem/³uszczeniem, I shall inquire about it :twisted:

ha, a mo¿e to 'heskie obdzieranie ze skóry'? XD
Every day is a battle to get up
Every day I put on a smile and every day it wears off
Every day I feel like telling the same people to shut up
Oh, it's so tough to love with no love

Serenity Painted Death

« Reply #10 on: 2008-02-05, 13:35:26 »
mój drogi, gadasz z anglistk± :P

Respekt  :yawinkle:

Hm. A Hex Omega mog³oby oznaczaæ np "koniec kl±twy"? Mo¿e to, ¿e Omega to ostatnia litera greckiego alfabetu oznacza po prostu koniec.

Do tego ca³y ten album wygl±da mi troche na album koncepcyjny.
Na pocz±tku taki wstêp, przedstawienie postaci opisywanej.
Potem pojawia siê ten "nastêpca", nasz g³ówny bohater (król, rycerz?)
Szybko zostaje jednak zdradzony i zjada zatruty Lotos (Lotos mo¿e byæ przedstawiony jako jaki¶ pokarm, lub po prostu jako trucizna), przez co czuje ciê¿ar/brzemiê/choruje.
Czuje siê tak s³aby, jakby jego serce by³o z porcelany.
Mimo wszystko walczy do koñca z wrogiem niczym najemnik (?).
A¿ w koñcu jego kl±twa siê koñczy (umiera?).
Wiem, mam bujn± wyobra¼nie :P
« Last Edit: 2008-02-05, 13:37:19 by Serenity Painted Death »

Kekkai

• Mourner
  • kota
    • katie's wonders
« Reply #11 on: 2008-02-05, 13:43:04 »
"Hex Omega" mo¿na potraktowaæ jako "Ostatni Urok" dope³niaj±cy dzie³a. (tylko po polsku brzmi jak jaki¶ utwór Artrosis... "Ukryty Wymiar" te sprawy)

"Hessian cloth", moi drodzy, to taki materia³ niezbyt mi³y w dotyku, który robiony jest miêdzy innymi z juty. Na pewno wiecie co to worek jutowy. Peels to obierki, skórka. Byæ mo¿e chodzi o tak± skórkê z czego¶  - wysuszon±, pomarszczon± i ma³o przyjemn± w dotyku. Taka moja fantazja.

"Heir Apparent" to moim zdaniem "Prawowity Nastêpca."

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #12 on: 2008-02-05, 13:53:00 »
The Lotus Eater - zjadacz lotosu (lotusu?)
Oto kilka tropów zwi±zanych z The Lotus Eater Ciekawe czy do którego¶ z nich nawi±zuje tekst Mikaela?
« Last Edit: 2008-02-05, 13:54:44 by Jacek »
Seven milestones...
The message of the wind

vertigo

• Global Moderathor
« Reply #13 on: 2008-02-05, 13:54:50 »
Peel mo¿e równie dobrze oznaczaæ ³opatê piekarsk±, albo obiekt warowny (peel tower). To drugie raczej odpada bo kontekst historyczny ma siê nijak do Hesji. Pewnie bêdzie mia³o to co¶ bardziej wspólnego z obna¿aniem lub obdzieraniem. W tym wypadku nie maj±c tekstu bêdzie raczej ciê¿ko poj±æ o co chodzi, natomiast mo¿e faktycznie ma to co¶ wspólnego z heskimi najemnikami? Tak mi siê to jako¶ skojarzy³o z 'Cossacs Are', które mo¿na znale¼æ na 'The Drift' (czyli jak twierdzi Akerfeldt jednej z inspiracji przy powstawaniu nowej p³yty).
Heir Apparent to nie 'widoczny nastêpca', tylko prawowity spadkobierca lub prawowity nastêpca tronu. Hex Omega? Mo¿e chodzi o liczbê? Omega = 800.

Co do pozosta³ych informacji, to tytu³ mnie jako¶ nie zachwyca ;]. Widz±c na pó³ce album z napisem 'Prze³om' raczej bym go nie kupi³ :mrgreen: Fajnie, ¿e scoverowali jakie¶ ma³o znane (przynajmniej dla mnie) piosenki, mo¿e z tego wyj¶æ ciekawy dodatek do p³yty. Z drugiej strony 'Would?' Alice In Chains nie pasuje mi do stylu Opeth, tym niemniej jestem ciekaw jak przerobili jeden z moich ulubionych kawa³ków tej grupy.

edit: widzê, ¿e Kekkai by³a przede mn± ;]. Podoba mi siê to z tym hessian cloth, poszed³bym raczej w tym kierunku.

Serenity Painted Death

« Reply #14 on: 2008-02-05, 14:23:34 »
Widz±c na pó³ce album z napisem 'Prze³om' raczej bym go nie kupi³

To jeszcze zale¿y od ok³adki, na któr± nadal czekamy.

lofty-success