Author Topic: Per Wiberg opu¶ci³ zespó³  (Read 49766 times)

0 Members i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.

Hieronim_Berbelek

Odp: Per Wiberg opu¶ci³ zespó³
« Reply #15 on: 2011-04-07, 19:24:30 »

Widzê, ¿e panuje tu u nas na forum z³udne przekonanie, ¿e w ogóle kto¶ poza Mike'iem mia³ wcze¶niej co¶ do powiedzenia w sprawie muzyki O. Tymczasem nie jest tajemnic±, ¿e co najmniej od Still Life (a podejrzewam, ¿e i wcze¶niej) Mike przygotowywa³ wszystko i uczy³ partii resztê zespo³u ju¿ w czasie nagrañ, zatem to co teraz postrzegacie jako zmianê na Mikael & Opeth mia³o miejsce praktycznie od pocz±tku zespo³u. Rotacja najpewniej wynika z tego, ¿e osoby kreatywne nie wytrzymuj± t³amszenia przez zbyt d³ugi czas.

No bez przesady, na pierwszych trzech albumach Peter mia³ jednak co¶ do powiedzenia, a je¶li wierzyæ temu co Mikael napisa³ w "Notes on Still Life", to Mendez i reszta te¿ przynajmniej czê¶æ swoich partii pisali osobi¶cie.
A zastanawiam siê przy okazji, czy nie dojdzie do tego, ¿e Mike nagra p³ytê a'la norweski black metal - czyli on na wszystkich instrumentach i mo¿e ewentualnie perkusista.  :>
« Last Edit: 2011-04-07, 19:29:37 by Hieronim_Berbelek »
No justice here, No liberty
No reason, No blame
There's no cause to taint the sweetest taste of blood
And greetings from the nation
As we shake the hands of time
They're taking their ovations
The vultures stay behind

Enter_the_Chicken

« Reply #16 on: 2011-04-07, 19:38:32 »
Szkoda. Reszta ju¿ zosta³a powiedziana.

witchking

« Reply #17 on: 2011-04-07, 21:21:51 »
Niezbadane s± wyroki Akerfeldta...

Kozog³owy

« Reply #18 on: 2011-04-07, 23:08:13 »
"Wywalcie Wiberga, Polskê we¼miemy pó¼niej" Herr Akerfeldt

Kas

• Glücksbringerin
  • Global Moderathor
« Reply #19 on: 2011-04-11, 07:57:18 »
Niezbadane s± wyroki Akerfeldta...
Oj tam. Per mia³ lepsze w±sy ni¿ on, musia³ odej¶æ - proste. Sorry za niemerytoryczny post, ale jak widzê ten ocean of sorrow w czê¶ci postów, to tak jako¶ samo mi siê w³±cza... Poza tym spa³am 4 godziny, nastêpny post napiszê jak ju¿ siê wy¶piê, naprawdê.
A generalnie to siê zgadzam z tym, co Wreæ napisa³. I zastanawiam siê, po co Mike'owi w zespole inni ludzie - przecie¿ móg³by sam wszystko nagrywaæ, na pewno umie. (Nie, ¿ebym jako¶ strasznie ¿a³owa³a odej¶cia Wiberga, ale tak posumowuj±c te ostatnie zmiany... ;>)

Soja

• bad motherfucker
« Reply #20 on: 2011-04-14, 23:43:26 »
³uuu, dopiero dzisiaj siê dowiedzia³em
nie ¿al mi Wiberga. Axenrota i Akessona te¿ nie by³oby mi ¿al. Wkurzy³bym siê tylko gdyby wylecia³ Mendez.
W sumie to smutne. ¯e nie ¿al mi 3/5 cz³onków zespo³u. Hm, mo¿e za Akerfeldtem te¿ ju¿ nie przepadam?
Straci³em ju¿ zainteresowanie Opeth [w sensie obecnym Opeth i przysz³ym, za wyj±tkiem Watershed wszystko jest ca³y czas w moim foobarku ;)]. Nie zdziwiê siê je¶li przegapiê premierê nowego albumu i us³yszê go z rocznym lagiem  :roll:
To by³em ja, Soja, fan II klasy.
czy pan wie ile kosztuje kilogram ziemniaków?

vertigo

• Global Moderathor
« Reply #21 on: 2011-04-17, 10:18:05 »
I znów ta gadka o mi³ym rozstaniu, jak przy odej¶ciu Petera.
Nie rozumiem czemu u nas musz± zawsze pojawiaæ siê jakie¶ teorie spiskowe. Peter ewidentnie mia³ dosyæ grania w (jakimkolwiek) zespole. Wiberg by³ w zespole przez 8 lat i s±dz±c po innych projektach, w których siê udziela³ widocznie ma ochotê na granie trochê innego rodzaju muzyki.

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #22 on: 2011-04-17, 11:15:29 »
Mo¿e to po trosze z ¿alu, bo co by tu nie pisaæ, Per jest znakomitym i kreatywnym keymanem, jednym z najlepszych obecnie na ¶wiece. ¦wietnie spisa³ siê na "Watershed" i mam nadziejê, ¿e równie znakomicie zagra³ na najnowszym albumie. Trochê strach czy jego nastêpca podo³a wyzwaniu... Zespó³ musi jednak trwaæ dalej. Mikael od pocz±tku mocno dzier¿y ster tego okrêtu i dba by nie ugrz±z³ na mieli¼nie. A ¿e nie wszystkim z nim po drodze... có¿, tak bywa.
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

witchking

« Reply #23 on: 2011-04-17, 22:19:07 »
Ale kogo zatrudni± ?!  :> :> :> 
nied³ugo powinni graæ gdzie¶ koncerty wiêc mo¿e siê dowiemy <pliiizzzz>

Serenity Painted Death

« Reply #24 on: 2011-04-21, 21:39:38 »
Co¶ niedobrego ostatnio dzieje siê na scenie metalowej. Najpierw odchodzi Per, potem odchodzi gitarzysta Judas Priest, nastêpnie gitarzysta Shining, ale najwiêkszym szokiem jest dla mnie roz³am w Nevermore.... I to wszystko w tak krótkim odstêpie czasu.
Najwiêksz± zalet± cz³owieka jest to, ¿e potrafi my¶leæ.
Szkoda tylko, ¿e jest to tak¿e jego najwiêksza wada.

Hieronim_Berbelek

« Reply #25 on: 2011-04-21, 22:22:18 »
Wszystko rozumiem, ale Nevermore? :shock: Przecie¿ Loomis by³ fundamentem zespo³u, a i Williams przecie¿ by³ w nim od pocz±tku... Zobaczymy, czy zespó³ dalej bez nich poci±gnie.
No reason, No blame
The vultures stay behind

Voice

• Global Moderathor
  • Beware of a sharp-edged weapon called human being!
« Reply #26 on: 2011-04-21, 23:21:35 »
najwiêkszym szokiem jest dla mnie roz³am w Nevermore....

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!
I had watched the snow all day.
Falling. It never lets up. All day falling.
I lifted my voice and wept out loud,
"So this is life?".

MCs, CDs & DVDs

Luksor

• Mourner
  • Phantom of the Opera
    • Whiteslope
« Reply #27 on: 2011-07-08, 23:22:50 »
Mikael Åkerfeldt o odej¶ciu Pera Wiberga:
Quote from: Radio Metal
On another level, Heritage marks a turning point in the band’s life, since it will be Opeth’s last album with keyboardist Per Wiberg, who vacated his post in April: "He was fired. But he was going to leave any ways because he wasn’t happy with us. It’s not like we weren’t friends but I don’t think he felt comfortable playing keyboards with this style of music. He’s more into blues/rock and things like that. He’s got a few projects that he’s been working on over the years. I think he feels more comfortable doing other form of music." Rather strange, considering the indisputable impact his Hammond organ and mellotron have had on the evolution of the band’s sound.

Mikael confesses: "Yeah I can’t really understand it myself but you’ve got to earn your place in this band. If you don’t give of your own – and he didn’t – then you don’t belong with us. It’s as simple as that. I’m too a bit surprised that he didn’t want to play with us" What about Per’s replacement? How does it compare to his predecessor? "Fredrick found him. Actually Per talked about him. They come from the same background more or less. The difference is that Joakim (Svalberg) is a keyboard player while Per wants to play guitar, sing and he wants to take care of the business side of things. He wants to run the ship, so to speak. There was no place to do that in Opeth. He wasn’t confortable just playing my songs I guess. I don’t think he ever connected with the music that we do to the point where he felt that he belonged with us. He was always more interested in doing other things. I’m happy for him if he’s happy but he’s not with us anymore and I’m happy that he’s not with us anymore, based on the fact that he didn’t want to be with us (laughs)."
Seven milestones...
Under a watching autumn eye
Contorted trees are spreading forth
The message of the wind

Anathema

« Reply #28 on: 2011-08-24, 19:51:31 »
Quote from: Fiñski magazyn Soundi
-Per emailed Mike that he's leaving the band just as they were preparing for the Evolution XX shows; the whole band had a meeting and they convinced Per to stay and he was happy, at least for a while
-Mike admits that firing Per wasn't an easy decision. He got panic attacks, wondering if it was the right decision. He got relieved when Per admitted that he would've left anyway
Niez³y szok, ¿e Per chcia³ odej¶æ ju¿ przed tras± jubileuszow± :shock:

Hieronim_Berbelek

« Reply #29 on: 2011-08-24, 22:12:24 »
To wyja¶nia, dlaczego na ok³adce Live in RAH Per siedzi osobno :P
No reason, No blame
The vultures stay behind